Quantcast
Browsing all 33 articles
Browse latest View live

Min födelsedag

Inte nog med att denna man gav mig två fina presenter, följde med och simmade, gick på stan med mig och mina föräldrar, utan även tog med mig till restaurang TOSO. HIMMEL! (OBS! Jag gillar denna bild...

Pure Bistro & Wine

Rökt råbiff med bakad äggula, pepparrotskräm och inlagd rödlök. Smörstekt sejrygg, jordärtskocka x3, smörad kräftbuljong, inkokt päron   Hembakat knäckebröd, mögelost och plommonmarmelad. Rostad...

Vi Viet

Mina kära vän Malin hade bjudit ut mig på middag som present när jag fyllde år(grymt bra tips på present!!! Uppskattas JÄMT). Då vi gick till Vi Viet som ligger vid Vasaplatsen som lagar...

Surdeg och Stockyard

Andrée började baka när vi kom hem och gjorde detta fina bröd! We’re getting closer to the perfect one ! Sedan cyklade vi in till stan för att förtära denna hamburgare jag hade fått tips om, på...

Clik here to view.

Lördag den 22 augusti. Midnattsloppet!

Vi fick finbesök i helgen av familjen Melander. Här åker vi tuff-tuff till Sannegårdshamnen för att äta mat hos Andrée på Pure Bistro and Wine. Här åker vi båt i det fina vädret. Väl framme fick vi...

Bord 27

Igår var jag och Andrée och åt på restaurangen bord 27 vid Vasastaden. Himla trevligt ställe och SÅ GOD MAT! Jag åt en sjukt god laxsashimi till förrätt och smörstekt kummel till huvudrätt. Gott och...

Smörgåsbaren

Idag stack vi till smörgåsbaren som är nyöppnat vid domkyrkan som Andrée hade fått information om. Sjukt jäkla svårt att välja smörgås. Det blev till sist denna. Kokospanerade tigerräkor, pickles,...

Open New Doors

Igår fick jag träffa min bästa vän(igen!) då vi gick och åt middag på denna restaurang, Open New Doors, jag har velat besöka under en längre tid. Nu så! Jag beställde en regnbågssallad(TITTA PÅ DEN!)...

Vad har hänt sen sist?

Ganska mycket, tro det eller ej. Jag har sagt upp mig som hemmabagare. Man blir ganska trött när brödet blir detta som resultat. Två gånger i rad.   Vi har köpt ångkorg och har ångat en hel del. Vi...

London 2015

Under november hade vi även inbokat att åka till London! WOHO! Andrée har aldrig varit här så det kändes som ett måste. Tur nog hade Ryan flygbiljetter för 500:- t/r för oss båda. Värt. Hyde Park...

November

Har jag ätit på nyöppnade TUGG här i Göteborg. Gott, trevligt. Men inte bästa. Målat för att försöka varva ner. Ta det lugnt. Koppla av. Men det fungerade inte på mig. Lyckats med surdegen igen(!), så...

AG

Huvudanledningen till att vi åkte till hit till Stockholm var för att utnyttja ett presentkort på restaurangen AG. SÅ VÄRT VARENDA ÖRE OCH SEKUND! Här har vi förrätten som vi beställde in, med chorizo...

Teatern Ringen

Andrée hade sett ut detta fantastiska ställe inför vår resa till Stockholm; Teatern Ringen. Här skulle vi äta lunch! Detta ställe är som ett litet “Foodtrucksområde” fast inomhus. Här har olika kända...

Flippin Burger

Innan vi åkte hem så hade vi tid för att äta på en restaurang; Flippin Burger ! Deras filosofi stämde överens med det man fick; Enkla smaker som man ger full uppmärksamhet. Gott bröd, gott kött som...

Vigårda, Avenyn

En spontant-AW för min del men en planerad för Frida och Kicki. Började med ett glas cava på Heaven23, för att sedan gå och äta hamburgare på nyöppnade stället Vigårda på Avenyn. Helt ok hamburgare,...

The Barn

I tisdags var jag och Malin på the Barn och åt hamburgare. Mitt första besök, definitivt inte mitt sista ! Jag valde att äta Gumman och tog Sötpotatispommes till. Alltså HIMMEL. Dock hade jag klarat...

Alla hjärtans dag

Den magiska dagen då allt ska vara perfekt. Herregud vad många människor har stora förväntningar på denna dag. Andrée skulle jobba denna dag egentligen så jag hade inga större förväntningar av denna...

Bhoga

Vi firade även vår förlovning med att gå och äta på en stjärnrestaurang BHOGA! Bhoga har nämligen en michelin(!) och även fått andra fina priser. Vi kände att vi ville fira ordentligt och slog på...

Pure Bistro and Wine – sista gången

Den bästa som gör ett vackert upplägg! Förrätt: Gården. Långkokt fläsklägg med nässlor, rostade senapsfrön, rökta hasselnötter och torkad gräddfil Huvudrätt: Kroken Dagens fångst med confiterad...

Tacos and Tequila

Jag och Malin träffades på Tacos and Tequila för att förtära just tacos. Men det blev ingen tequila utan det blev margaritas! Jag valde friterad fisk i min tacos. Rekommenderas! OcTh välj för guds...